Prisa Gud!

Prisa Gud eller den ögondoktor som uppfann prismaglaset eller nåt sånt....... Jag kan se BRA ! ! !
Idag hade jag tagit en semesterdag för att hämta mina nya glasögon i Sundsvall. Lars hade också tagit ledigt från lunch så jag trotsade min förkylning och så gav vi oss iväg.
 
Hos optikern kom då det spännande ögonblicket då jag skulle klä på mig glasögonen!
Det gick jättebra, jag klarade av att gå själv utan att hålla i någon, trappstegen gick också bra när jag tog det försiktigt  :)
Det kan ta upp till 3 månader för ögonen och hjärnan att vänja sig med glasen men eftersom jag har haft en film med ränder klistrad på ett av glasögonglasen i snart ett år så har väl ögonen och hjärnan börjat fatta galoppen  :)
(När jag fick dessa ränder påklistrad för snart ett år sedan så klarade jag inte av att gå utan stöd till en början).
 
I alla fall........ såna här gånger kan jag inte låta bli att tänka på de stackare som har det mycket värre och som inte har den välfärd vi har. 
Jag är oerhört tacksam ! ! !
 
Det enda som fattas mig nu är styrka och energi och det kan man inte köpa för pengar!
Vi kom hem för en timme sedan, då slängde jag av mig kläderna och hoppade i min myspyjamas och varma morgonrock och så har jag druckit två stora muggar med ingefärstee med citron och honung så nu är jag härligt varm i kroppen. Jag hoppas att jag är piggare imorgon då det är tänkt att vi ska på födelsekalas.
 
Ha det gott och på återseende!
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0