Höstbaciller

Nu är det höst!
Det känner man på luften, den är lite fuktig och har en liten doft av jord. Nästan alla sommarblommor har nickat och löven skiftar i underbara höstfärger i gult och rött!
Jag har till och med redan använt "stjärtvärmen" i bilen.
 
Hösten är verkligen en vacker årstid när solen är framme och skiner på höstfärgerna.
MEN hösten har en baksida också, det är då de flesta blir förkylda och även jag har blivit träffad av höstbacillen!
 
I söndags slog den till, höstbacillen alltså. Det började med huvudvärk och att jag frös, sedan fick jag ont i halsen och jag nös och snorade. Igår var jag bättre i halsen och trodde då att förkylningen var på väg att lämna mig, men icke sa Nicke!
 
I morse när jag vaknade var jag ännu mer täppt i näsan men utan att känna efter så gjorde jag mig klar och for och jobbade. Det har varit riktigt jobbigt idag, det har liksom känts jobbigt att bara vara upprätt, hängig och värk i tänderna, värken i tänderna gör att jag är rädd at jag är på väg att få åt bihålorna igen.
Nåväl, efter arbetsdagen for jag hem och nu har jag bäddat ner mig i soffan, så skönt!
 
Det är väl aldrig lägligt att bli sjuk men nu kan jag tala om att det var verkligen olägligt för mig att bli sjuk just nu!
Här är några av orsakerna till att jag inte vill vara sjuk nu:
  • I morgon har jag tagit semester, för ifall mina glasögon är klara så är det tänkt att vi ska åka till Sundsvall och hämta dem.
  • Rörmokaren har varit här och monterat ner två element för att väggen skall målas bakom och ett av elementen behöver också målas om.
  • Jag har en hel del som ska göras i trädgården, plantor som vill ner i jorden och det skulle egentligen redan varit gjort  :(
  • Vi ska på kalas på lördag.
  • Det är Hudikmarknad i helgen.

Ja det var några av de viktigaste punkterna som gör att jag nu önskar mig själv ett sjujävla snabbt tillfrisknande!!!

Nu ska jag fortsätta ligga och jäsa i soffan!

Ha det gott och på återseende!

 

 

 

 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0