Faster 60 år!

Igår (lördag) var vi hos Familjen Krantz och firade faster som har fyllt 60 år.

 

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle åka eller vara hemma eftersom jag fortfarande drar på den här envisa förkylningen och inte är den piggaste personen just nu.

För säkerhets skull pratade jag med faster först för vissa kan ju tycka att man ska hålla sig hemma så att man inte smittar ner andra, men hon tyckte absolut att jag skulle komma.

Hon sa att det är ju förkylningstider nu och det var fler som var förkyld.

 

Tja tänkte jag, det är ju inte så ansträngande ändå att bara sitta på en stol och ha det trevligt och så har jag ju faktiskt vett att hålla för munnen när jag hostar och nyser  :)

 

Jag är så glad att vi for för det var en riktigt trevlig och rolig tillställning med många härliga människor som vi kände sedan förut men också många nya ansikten och det är alltid roligt.

Familjen Krantz som är en väldigt musikalisk familj så blev det också många underhållande inslag under festens gång  :)

 

Vid sådana här trevliga och roliga träffar som har med släkten att göra så kommer jag ALLTID att tänka på de som inte finns med oss längre. Jag tänkte på min biologiska pappa som dog i en arbetsolycka när han endast var 24 år gammal: Tänk om han ändå hade kunnat fått varit med och firat sin systers födelsedag!

Jag tänkte också på farmor och farfar.

Vad märkligt! Att under en sådan här glädjens kväll samtidigt känna sorg.......... då är jag glad att det knappt finns några rökare längre för då smet jag ut och stod och blossade i min ensamhet!

 

Men jag tror att både pappa, farmor och farfar var med oss denna kväll. Och farfar som också var musikalisk och duktig på att sjunga, han stampade nog takten till musiken där uppifrån himmelen...... ha ha ha.

 

Idag (söndag) vaknade jag och kände mig faktiskt pigg!

Vi gjorde oss klar för att åka till Hudik-marknaden.

Majsan & Wille campade på Malnbaden så vi åkte till dem först och fick lite kaffe och sedan for vi tillsammans till marknaden.

Solen sken och det var riktigt varmt, vilket toppenväder!

 

Ganska snart så blev det kännbart att jag har infektion i kroppen, jag blev fullkomligt slut och jag tyckte inte längre att den varma solen var ett dugg skön ! ! !

Det blev i alla fall några inköp, bl.a ett par mysbyxor och så åt vi kölbulle så klart!

 

Vi avslutade eftermiddagen med att äta pizza på Robertos och sedan for Majsan & Wille hemåt och vi for in till Hammarsvall en sväng innan vi for hem.

 

Väl hemma så har det bara blivit slappa i TV-soffan, skönt avslut på helgen!

 

Ha det gott och på återseende!

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0