Ett annorlunda bröllop!

Tjo!
Ja nu är det söndag igen och jag känner mig varken trött eller pigg, mitt huvud är fulla av tankar efter denna helg  :)
På lördagsmorgonen kom Wille hem till oss för han och Lars skulle sätta tillbaka motorn i Desoton.
De skulle alltså tillbringa all sin tid nere i garaget så jag insåg ganska snabbt att jag inte skulle se till dem någonting alls. Så jag for in till storasyster och fikade istället.
 
Innan jag for till syrran fick jag och Lars ett sms från två av våra vänner att de ville skypa med oss kl.15.00.
Jag visste att de ska åka utomlands nu på måndag så de ville väl kolla att skypen fungerar tänkte jag.
Så jag och Annki satt hos syrran i godan ro och fikade när telefonen ringde, då var klockan nästan 15.00, det var dottern Madeleine som ringde och undrade varför jag inte var hemma, "Nu åker du omedelbums hem och sätter dig vid datorn, NU!" sa hon.  Oj, det lät allvarligt!
 
Vi tog ett blixtsnabbt beslut att vi skulle dricka påtåren hemma hos oss, vi slängde in oss i bilarna och for med en jädrans fart hem.
När vi kom hem satt Wille och Lars i köket med datorn på, det var en gruppsammankomst via skypen för våra vänner skulle gifta sig och Madeleine var bröllopsfotograf!
 
Tyvärr fungerade det inte riktigt, alla vi som var uppkopplade såg varandra men vi kunde inte se brudparet  :(
Men vi kunde höra hela vigseln i alla fall  :)
Det var såå fint och jag är så glad för deras skull och jag önskar dem all lycka! Jag vill inte avslöja vem det är, jag vill att de ska få informera om det själva först.
ha ha ha, vad festligt att få bevittna eller "höra" (som det blev i detta fall) ett bröllop via skypen!
De har smygit bra och lyckats hålla det hemligt. Jag har inte kunnat smälta det riktigt än :) 
 
Lördagskvällen fortsatte i trevligt samkväms tecken.
 
Idag tog vi en ordentlig sovmorgon och jag kom helt plötsligt på att jag egentligen hade haft rätt många planer för denna helg: tvätta, måla, putsa fönster........ och jag hade inte fått någonting gjort förutom att jag hade tvättat en maskin med tvätt.
Så efter frukosten åkte en av köksgardinerna ner och så putsade jag det fönstret sedan åkte jag in på Ljusdal och hämtade Irené.
Irené ville måla med vattenfärger så då fick hon naturligtvis göra det, jag hade köksfönstret mot altan kvar att putsa och altandörren.
Jag började med att rengöra allt trä på utsidan och då känner jag en djävulsk smärta på insidan av handen, jag hade fått en sticka i handen och det var alldeles tjockt under huden.
 
Jag hämtade en pincett men det var så pass lite som syntes av stickan att jag knappt fick tag om den.
Jag nöp till med pincetten och ut kommer.......inte en sticka.......utan en stor jädrans träbit som var över 2 cm lång! Inte så undra på att det gjorde så ont ! ! !
Jag fick dra på mig en handske men det blödde och gjorde ont så jag putsade bara en ruta till.
 
Sedan ringde det på dörren, då kom brudparet med överbliven bröllopstårta till oss, snacka om gofika!
 
Efter middagen for Wille mot Söderhamn för att hämta Majsan på stationen, hon har varit i Turkiet den lyckosten!
Sedan skjutsade jag hem Irené för hon ville vara hemma tills Kalle Moraeus började på TV:n kl.20.00
 
Så efter en intensiv, innehållsrik och väldigt trevlig helg sitter jag och Lars här nu på tu man hand och det är liksom......tyst!
En tysthet fast TV:n är på och vi pratar med varandra..... ja ni förstår säkert vad jag menar. Det blir ovant med en gång när huset har varit fyllt av människor, liv och rörelse.
 
Nu laddar jag för en ny vecka av dagar som ska fyllas med trevligt och spännande innehåll.
 
Ha det bra och på återseende!
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0