Tänk om inte om fanns...........

Kvällsfunderingar
Ikväll tittade jag på programmet "Så mycket bättre".
Kvällens program var annorlunda på många sätt då Ken Ring berättade öppenhjärtligt om sitt liv.
Livets väg för honom har varken varit rak, lätt eller självklar.
Det berörde mig så mycket att höra att han redan som barn kände ett så stort svek från vuxenvärlden, de människor som borde stöttat honom när han behövde det som bäst.
Han berättade vidare hur hans liv har sett ut fram till nu, ett livsinnehåll som var så känsloladdat och dramatiskt att jag satt med en klump i halsen.
 
Mina tankar gick igång av att höra detta livsöde och ofta när jag sitter i tankar som gäller livet så kommer jag ofta att tänka på en sång av Trazan & Banarne. Jag tror att den sången är från slutet av 70-talet och jag har alltid gillat den för den är så tänkvärd (det är väl därför den har fastnat).
 
Sången handlar om ordet  "om"  och lyder så här:
 
Hade jag fått vad jag aldrig fick
så hade det gått som det aldrig gick
 
Hade jag mött den jag aldrig mötte
och hade jag skött det jag aldrig skötte
 
och hade jag känt vad jag aldrig kände
hade åtskilligt hänt som nu aldrig hände
 
Ja hade jag gått dit jag aldrig går
så hade jag stått där jag inte står.
 
 
Tänkvärd sång va?  Nä nu har jag nog filosoferat färdigt för ikväll. Snart är det dags att krypa till kojs så att jag är pigg och alert i morgon då det är Fars Dag!
 
Natti Natti och på återseende!
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0