Hundloppbett ? ? ?

Tjo!
Äntligen fredag!
Jag känner mig fullständigt trött och slut, det känns i hela kroppen som när man håller på att bli sjuk  :(
Måste bara skriva av mig........ för ca 2 år sedan hade jag bältros och det började med en djävulsk smärta och ca en vecka senare fick jag en hel klunga med blåsor mitt på ryggen som kliade som bara den. Det är viktigt att man hinner påbörja medicinering inom 72 timmar och det hann jag med. Jag fick rätt medicin MEN tyvärr råkade läkaren skriva för låg dos så förutom värken så hade jag nervsmärtor i över ett år! Nervsmärtor som var svår att lokalisera, det var smärtsamma "typ hugg" inne i kroppen som varade endast nån sekund men det var så pass smärtsamt att jag ryckte till.
 
Förra veckan hade jag en väldig smärta runt handleden och lite uppåt i armen. 
Igår vaknade jag av att det kliade på underarmen och jag upptäckte 4 små blåsor.
Jag tyckte det var konstigt men jag hade inte tid att fundera över det eftersom jag skulle med tåget redan kl.6 för att åka till Gävle och lyssna på Mr Tourette.
När vi var i Gävle så började jag känna samma smärta inne i kroppen i form av små "hugg" precis som när jag hade bältros.
Har jag fått bältros igen tänkte jag!
 
Idag såg blåsorna likadan ut som de såg ut igår, varken mer eller mindre.
Man vill ju inte gå på akuten med 4 ynkliga små blåsor på armen, men händelseförloppet var ju detsamma som när jag hade bältros och jag känner även igen smärtan.
Så jag ringde sjukvårdsupplysningen och förklarade smärtan och berättade att det endast är 4 små blåsor.
Kvinnan jag pratade med sa att man faktiskt kan ha endast nån enstaka blåsa speciellt om man som jag nyligen har haft bältros. Hon tyckte att jag så snabbt som möjligt skulle gå på akuten och visa blåsorna.
 
Sagt och gjort så gick jag på akuten.
Jag berättade för läkaren om smärtan och att jag nu fått kliande blåsor........
Då sa han: "för det första ska jag tala om att bältros kliar inte"  sedan kollade han på blåsorna och sa att det såg ut som hundloppsbett!
Va, hundloppsbett? utbrast jag, ja sa han, man kan även få det av katter.
Jag förklarade att jag är allergisk och har varken hund eller katt. Då förklarade han att såna loppor kunde det finnas överallt så det var inget konstigt! Bältros är det i alla fall inte!
 
Jahopp, det var det läkarbesöket det och jag kände mig riktigt löjlig att jag hade gått dit med mina 4 små ynkliga blåsor! Det var ju det jag ville undvika, det var ju därför jag ringde sjukvårdsrådgivningen först!
 
Har nu suttit och läst på nätet "1177 vårdguiden" om Bältros.
Där beskrivs smärtan och sjukdomskänslan och jag känner igen mig i det, där ges även råd om hur man kan göra för att lindra KLÅDAN ! ! !
Pratade även med syrran som har hundar, hon har ALDRIG någonsin fått ett hundloppsbett......... men jag då som inte har hundar ska ha lyckats ha blivit biten av 4 loppor på armen!
 
Känner mig riktigt besviken och att ha en läkare som har så liten kunskap att han inte ens vet att bältros kliar gör att jag inte kan lita på detta läkarbesök som jag dessutom kommer att få en räkning på!
 
Jag tror tyvärr att jag har bältros och eftersom min syster har ordentligt nedsatt immunförsvar så måste jag agera utefter det, så nu vågar jag inte träffa henne förrän blåsorna har torkat in.
Det värsta är att min bältros blir obehandlad, man har ju bara 72 timmar på sig.
 
Ja så ser mitt liv ut just nu, det är tur att det är helg nu känner jag.
Jag ska bara göra trevliga saker i helgen för att förgylla min tillvaro och för att fylla på energi!
 
Nu har jag klagat klart och jag lämnar kvar gnället här och nu när jag sätter punkt för denna mening.  :)
 
Ha det gott alla och på återseende!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0