Paketöppning

Lars har ju fyllt 50 år och han hade i sitt stilla sinne inbillat sig att den skulle "glida" honom obemärkt förbi  :)
 
Det har varit en insamling på gång och det har jag vetat om och jag var också med och bidrog i denna insamling.
Sedan skulle denna present överlämnas till Lars och varför göra det på ett normalt sätt  :)  ha ha ha
 
Vi fick veta att jag och Lars skulle äta middag med Janne & Gunilla och de skulle hämta upp oss hemma hos oss igår.  De hämtade oss och vi for iväg hem till dem, men där skulle vi bara göra en liten rökpaus sa Gunilla. När vi hade klivit ur bilen blev Lars ombedd att klä av sig sina kläder, ha ha ha, ni skulle sett hans min!
Efter att han högljutt och frågande utbrast ett  " VA ? ? " så var han väldigt medgörlig måste jag säga och han började klä av sig.
 
Sedan plockade Gunilla upp plagg efter plagg ur en kasse som han i tur och ordning fick klä på sig, och till slut var han klädd  :) 
 

Nu fick vi sätta oss i bilen igen och det bar iväg söderut längs 83:an.
Efter en stund var vi framme vid Kramstatjärn och där stod ett glatt gäng och väntade!
 

Det var full aktivitet vid grillen.
 

Vädret började bli lite dåligt så vi packade in oss i den lilla grillstugan och dukade upp för mat och dryck, finns det hjärterum så finns det stjärterum!
Det var så gott!  Kött, kycklingspett, potatissallad, vitlökssmör, sallad och bröd och till efterrätt åt vi jordgubbar och vispad grädde, mums! Och så kaffe & kakor förstås! Vi grillade marshmallows också.
 
Efter maten blev det paketöppning.
 

Denna häftiga T-shirt fick han av Wille & Majsan, egentryckt av Wille himself.
 

Och så baksidan.......
 

Ytterligare ett paket från Wille & Majsan, en otroligt smart och snygg hands free för mobilen, jag ser verkligen fram emot att se Lars använda den....... eller också inte  :)
 
 
Men nästa paket från Wille & Majsan var nog den som smällde högst ändå!
Lars favorit-leksak när vi är hemma hos dem och äter, en batteridriven pepparkvarn med belysning och nu äntligen har han fått en alldeles egen! Jag vågar knappt tänka på hur kryddstark Lars mat kommer att vara nu hädanefter, ha ha ha
 

Utav Nisse & Monica fick han en trägubbe med världens roligaste/fulaste min i ansiktet, tyvärr kan man inte se det på fotot.
 
 
Varför denna trägubbe har en sådan lustig min förstår man när man vänder på gubben......
han står och kliar sig i röven!  ha ha ha
 
 
Nu är det dags att öppna paketet från alla som varit med på insamlingen.
 
 
Paketet innehöll en check så nu kan han gå och köpa sig en ny GPS !
 

 
Det var en otroligt rolig kväll med så mycket skratt.
Lars hade ett flertal gånger under kvällen en enmans-show med "sensuella moves"  varvat med häftiga höft/juck-rörelser, herregud det var en syn för gudarna.
 
Ja denna 50-årsdag som Lars trodde skulle  "glida" honom obemärkt förbi........
Men han har verkligen fått fina och snälla överraskningar och både Lars och jag är så tacksamma över att vara omgiven av så underbar släkt och vänner, vi känner oss rika !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår
Postat av: Madde

Nätbrynja såklart..fast i vitt den här gången xD

Svar: Ja, ha ha ha, förra gången var den grön :)
lelibe.blogg.se

2013-08-08 @ 21:11:23
URL: http://www.cochise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0