Ögonundersökning

Tjo!
Igår (fredag) hade Lars och jag tagit semester för jag hade en tid på förmiddagen hos Memira i Sundsvall.
De skulle undersöka mina ögon för att se om jag kunde göra en operation, så jag var både förväntansfull och gruvsjuk inför undersökningen!
 
Väl framme så kände jag mig väldigt välkommen och de var så otroligt trevliga där, jag fick sitta ner och vänta i ett mysigt väntrum där det fanns både fika och en stor godisskål  :)
I all fall efter att jag hade blivit undersökt så fick jag då beskedet......  Ingen operation för min del ! ! !
 
Hon förklarade jättebra för mig så att jag förstod varför men ändå blev jag så otroligt besviken och ledsen trots att jag hade försökt förbereda mig för både ett positivt och negativt besked.
 
I alla fall när vi ändå var i Sundsvall så hade vi planerat att umgås och stanna över natten hos våra vänner Majsan & Wille.
Direkt efter min synundersökning så åt vi lunch med Majsan och då berättade hon att glasögonaffären "Smarteyes" hade öppnat där i Sundsvall, hon sa att de hade bra erbjudanden och tyckte att jag skulle gå dit och kolla.
 
Sagt och gjort så stod jag & Lars utanför butiken en timme senare, jag läste ett supererbjudande i skylfönstret om progressiva glasögon för 2999 kronor OAVSETT synfel ! ! !
Det kan väl knappast ändå inte gälla mig, jag ska ju ha prismaglas för mitt synfel.
Vi går in i butiken och jag frågar om priset verkligen gäller för alla synfel och det gjorde det sa hon.
Jag förklarade mitt synfel och då gick hon och pratade med optikern och kom strax därefter tillbaka och sa att priset gällde även mig!!!!
 
Erbjudandet gällde ALLA bågar i butiken + repskyddsbehandling och antireflexbehandling!
Snacka om flax!
Lars skulle till fler ställen så jag stannade kvar och började prova bågar..........
Jag blev kvar i butiken i 3 timmar, ha ha ha.
 
Man fick nämligen inte låna med sig bågarna hem men däremot så fanns en dator på väggen så man kunde knäppa kort på sig själv i de olika glasögonbågarna och så skickade de korten till mailen, så otroligt bra! Då kan man ju i lugn och ro sitta och kolla när som helst på datorn!
 
På kvällen for vi till Bergafjärden och hälsade på Jörgen & Maria och det blev sena natten innan vi kom i säng.
 
Dagen idag startade med melodikrysset och sedan for vi till Smarteyes för att jag ville prova några av glasögonbågarna igen innan jag kunde bestämma mig, och innan vi lämnade butiken så hade jag gjort mitt val och jag är så otroligt glad att jag inom 2 veckor kommer att ha ett par nya glasögon!
Och jag är så otroligt glad att Majsan visste av den här butiken och tipsade mig, Tack Majsan!
 
Nu är vi hemma igen efter två trevliga dagar i Sundsvall.
Slutet gott,  allting gott  :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0