Denna planering.........

Ordet "planering" står mig upp i halsen snart!
Visst, jag brukar planera mitt liv i vanliga fall också för det är både praktiskt och bra och utöver den planeringen så brukar det oftast finnas utrymme för massor av spontanitet också. Ett perfekt kvalitetsliv alltså :)

Men i snart ett års tid nu har jag och Lars haft "planering" i våra huvuden, en viss "omständighet" har gjort att den planeringen har varit nödvändig.
Puh.... att hela tiden tänka i flera månader framåt, planering i både stort & smått, detaljer och även minutiös planering.
Jaha varför då tänker säkert vissa, men se det tänker jag inte skriva om här och nu, många vet redan men många vet inte. Men jag lovar att jag kommer att återkomma längre fram och skriva mer om det då.

Då tänker säkert vissa : "Har man sagt A så får man säga B........."
Men det struntar jag i för det här är min blogg och det är jag som är författaren i den och bestämmer därmed dess innehåll! Basta!
Grejen var bara den att jag ville gnälla lite på ordet "planering" och nu har jag gjort det.

Annars har jag faktiskt njutit och haft det bra idag. Det har varit toppenväder, helt otroligt med tanke på att det inte är Maj än.
Jag fortsatte att rensa rabatter idag och herrejösses vad varm och svettig jag blev, MEN då helt plötsligt hör jag ett underbart ljud....... Glassbilens signaturmelodi!
Va? Idag är det ju Annandag Påsk!  Är det möjligt tänkte jag, jag släppte trädgårdsredskapen och rusade upp på lillvägen, jo det var sant! Där stod den, glassbilen. Innan jag var framme så hojtade jag till glass-killen att det verkligen var lämpligt att han kom nu och han svarade att jag säkert hade gjort mig förtjänt av en glass. Så klart att jag hade gjort mig förtjänt av det :) Jag köpte som vanligt en förpackning med Lakrits-Smack och så köpte jag en ny sort som hette Maxi Mega Hit, det var en vanilglass med apelsinsås överdragen med apelsinsorbet. Jag tog en glass av den nya sorten och satte mig i skuggan och bara njöööööt! Livet är bra härligt ibland!

Tillbaka till verkligheten, ingen vila ingen ro...... nu ska jag springa ner i tvättstugan och starta tvätt och sedan ska jag ta och städa sovrummet.

På återseende!

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0