Vinterlandskap



I morse fick jag en smärre chock när jag tittade ut, fy sjutton!
Snälla vinter, släpp taget nu!
Jag fick lite småpanik för jag hade ingen tidsmarginal, och med sommardäck på bilen så måste jag ju åka väldigt sakta. Jag ringde för säkerhets skull till jobbet och sa att jag kunde bli några minuter sen.
Det var lite otäckt att köra och naturligtvis så fick jag ett helt "koppel" med bilar bakom mig, även om man inte ska bry sig så blir jag ändå stressad av det, jag svängde in på bussfickan vid Rolfhamre och släppte förbi dem och sedan kunde jag lugnt köra vidare.
Ju närmare Ljusdal jag kom ju mindre snö på vägen var det som tur var och jag kom i tid till jobbet.

På jobbet har det varit lite mycket idag och jag fick jobba över en timme, ELLER jobba över och jobba över..... det heter ju flextid!

Ikväll så har vi haft främmande av farbror Modén och en kompis till honom, de hade varit i Ljusdal för att kolla på en bil och då passade de på att hälsa på oss, och det gjorde de rätt i tycker jag! 

Nu ska jag strax lägga söta örat på kudden, Natti Natti!

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0