Nu är julen över

Jahopp, nu är julen över! Imorgon är det vanlig vardag igen och jobbardag.
Men jag klagar inte, jag har varit ledig en hel vecka nu och jag tycker att julen har varit lång och dessutom får man ju njuta av julpyntet och granen ett tag till.
Det härliga är att i början av veckan så var det vintersolståndet så nu kommer det att ljusna för var dag sakta men säkert, vi går alltså mot ljusare tider!

Idag har jag haft en riktigt skön slödag, jag har med andra ord inte gjort något vettigt alls, jo föresten jag har tvättat tre maskiner med tvätt men annars har jag bara slöat. Jag vill nog kalla det egen härlig kvalitetstid istället, det låter lite bättre, ha ha.
Lars däremot har inte haft en slödag idag, Volvon gick ju sönder häromdagen och eftersom det är jobbardag imorgon och vi är i behov av två bilar så måsta han helt enkelt fixa den idag. Han började med att sätta i motorvärmaren redan vid 8 imorse och sedan har han hållt på, efter att ha konsulterat med våra vänners son som jobbar på volvo så fick han till den till slut. Så omkring 15-tiden var bilen lagad och gick som en klocka igen.
Efter det blev det middag och efter det gick Lars ut igen för att ta hand om snön....... suck, jag har knappt sett röken av karl idag!

Hoppsan, nu ropar Lars att "Den galna professorn" början på 6:an så då avslutar jag här och nu!

På återseende!

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0