Nya glasögon på gång.

På eftermiddagen så följde jag med Madeleine till optikern, hon hade tid för synundersökning och så skulle hon beställa nya glasögon som hon har valt ut.
Medans Madeleine gjorde sin synundersökning så passade jag på att kolla på nya bågar till mig själv, och "vips" så hade jag en jättetrevlig expedit vid min sida.  Och som tur var så kunde jag också göra en synundersökning fast jag inte hade beställt tid! Min syn hade förändrats och det har jag ju själv märkt.
Nu skulle jag få låna med mig bågar hem.
Ganska snabbt så hade jag plockat ner tre par bågar som jag tyckte skulle passa. Men då sa Madeleine: de ser ju precis likadan ut som de du har ju, du måste väl förnya dig lite!
Jahopp! Jag lade tillbaka två utav dem med en suck! Va fan, förnya å förnya!
Till slut så hittade vi sammanlagt sex par bågar som jag har lånat hem. Nu gäller det bara att kunna bestämma sig också! Det blir inte det lättaste!



Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0