Glasögon beställd!

Jahopp, nu har jag avverkat ytterligare en arbetsdag på den här veckan!
Och efter jobbet så for Lars och jag till optikern, och vet ni vad?! Jag valde de glasögonen jag själv tyckte var bäst! Så nu är det beställt och klart plus att jag beställde ett par glasögon som jag ska ha när jag läser. Jag är ju så otroligt närsynt och har därför väldigt starka glasögon så jag kan ju inte läsa på nära håll med dem på, och så har jag ju kraftigt brytningsfel så efter ett tag så flyter allting ihop och så får bokstäverna en extra "kontur" nertill, skitjobbigt! Så nu riktigt längtar jag efter de nya läsglasögonen då jag hädanefter kan lösa korsord, sudoku och läsa böcker så länge och mycket jag vill utan att se dubbelt! Underbart!

När vi kom hem så njöt vi i fulla drag av en varsin kopp kaffe, sådär rofyllt och skönt som det kan kännas ibland, man liksom bara sitter, alldeles tyst och bara är! Härligt!
och sen så duschade jag Casper & Zamira och gjorde rent i deras bur.

Nu kom Lars och vill ut och kolla på nån bilsida före klockan 18, så då är det väl bäst att jag avslutar då!

Hej så länge!

 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0