Marknad x 2

Imorse vid 5-tiden stack Lars iväg till Lobonäs för att sitta och sälja lite bilgrejer.
Jag och Madeleine åkte efter vid halv 11, jag hade pratat med Lars på telefon före, och tur var det, för han var alldeles blöt i fötterna. Så jag tog med mig torra strumpor och skor till han.
Sen vi hade gått runt på marknaden och ätit kolbulle så for Madeleine och jag vidare till marknaden i Homna.
Sen åkte vi via Bollnäs hem och Madeleine hade endast ätit frukost så då gjorde vi ett stopp på Max i Bollnäs också.
Gjorde jag några fynd idag då?  Jag hittade inte något som föll mig i smaken direkt, så det blev en billig marknad. Jag köpte en fin porslins-snäcka som jag ska förvara mina ängelkort i, för endast 5 kr, jag köpte ett fint halsband för 20 kr och så köpte jag en rolig leksak till Casper & Zamira för 10 kr. Nämen just ja! Jag köpte ju perenn-plant också, 3 st violkungsljus som är gul eller vit, hon visste inte så noga, spännande! Och så köpte jag en vit hjärtklocka. Alla 4 planten för 45 kr, billigt och bra!

Nu vill Lars sitta vid datorn, så jag får väl avsluta här då!


Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0