Utan vatten

Idag är jag ledig från jobbet men vi klev upp strax efter kl. 7 för att hinna med att duscha, äta frukost, borsta tänderna och diverse morgonbestyr innan vattnet skulle slås av vid 8.
Vid 10-tiden så tog vi en kaffepaus,  efter att vi hade fikat så blev jag kladdig i fingrarna av bullen så jag tog kastrullen med vatten som stog på spisen och hällde över händerna för att kunna tvätta bort kladdet......
och aj aj aj, det var kokhett! Då hade smarta Lars dragit den kastrullen till den plattan som jag hade kokat kaffe på och det tänkte väl inte jag på när jag tog den. Så den här morgonen började ju bra, som tur var så fick jag inga brännblåsor men jag är illröd på ovansidan av högerhanden.
Alldeles nyss ringde Madeleine och hon sa:
- Jag kommer hem idag!
- Nämen va faan! sa jag med en väldigt bedrövad och gnällig röst.
Så hon kände väl sig inte direkt välkommen hem till sitt eget hem! ha ha
Men hon sa att vi kan sova hemma hos henne ändå, hon skulle ligga i soffan så får vi plats.

Nu ska jag ta och gå ut i det här vackra och soliga vädret och ansa syrenhäcken, den har blivit så yvig så jag måste ta bort lite mot den sidan av gärdesgården.

På återseende!


Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0