Nu är det gjort!

Nu är gastroskopin avklarad!
Och mina kväljningsreflexer är det då absolut inga fel på kan jag tala om! Hualigen, det finns ju liksom en anledning till att man ska vara fastande inför en sån här undersökning, annars vore det väl spyer överallt!
Jag hulkade och kväljde gång på gång så att tårarna bara rann, nej, det där var ingen höjdare.
Men jag valde att inte ta något lugnande medel i alla fall!  Stolt:)
I alla fall så har man förut gissat på att min magmun inte sluter riktigt tätt, nu visade undersökningen att det var lite mer än så, det handlar inte bara om att den inte "sluter tätt", det visade sig att hela 2 cm är öppet hela tiden!
Det är väl inte undra på att jag har de besvär jag har, och lägger man även till gallbesvären så kan man ju nästan ropa Bingo!
Doktorn förklarade för mig att det här inte går att operera utan jag får fortsätta att medicinera för de besvär som jag har.
Jag är då otroligt lättad över att den här undersökningen är avklarad och jag är otroligt glad över att det inte var några "farliga" förändringar utan bara "besvärliga" som det faktiskt finns medicin för.
 
Efteråt så fick jag inte äta på 2 timmar eftersom jag var bedövad i svalget, så vi åkte och tittade på kläder till mig för att få tiden att gå. Jag hittade två jumprar som jag ska ha på jobbet.
Sedan åkte vi och åt, men jag tuggade VÄLDIGT ordentligt och svalde små små tuggor. Det kändes väldigt konstigt i svalget nämligen och det gör det fortfarande faktiskt, men det är väl inte så konstigt när de har fört ner en kamera där.
På vägen hem så for vi in till Stigs Trädgårdar i Delsbo där det var rea, så där köpte jag två rödbladiga smällspirea. Det var halva priset på buskar så jag fick bägge två för 169 kr. Bra pris!

Nu ikväll så har vi varit iväg och tittat på ytterligare en traktor, och jaa den verkade bra........ så nu måste vi bestämma oss för om vi ska köpa den eller inte. Ja, vi får väl se hur det blir.

Nu ska jag gå och göra mig klar för kvällen och så ska jag äta lite filmjölk och macka.
Hej så länge!



Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0