Lår-omfång

Läste precis i tidningen att magra lår är farligt för hälsan enligt en dansk studie.
Lår med en omkrets på mindre än 60 cm kan öka risken för att insjukna av hjärt- och kärlsjukdom,
jag tog fram måttbandet och mätte, mina lår är på det tjockaste stället 57 cm! 
Typiskt! Att det aldrig får vara bra nångång.... äh, jag glömmer att jag har läst det där, jag är ju trots allt ganska nöjd med mina "spiror", och för den delen så är jag ju inte så lång heller.
Jag är så välmående och ganska nöjd för övrigt, det är magens omfång jag behöver minska!

Idag har jag varit inne på Ljusdal hela dagen och eftermiddagen, jag har faktiskt nästan nyss kommit hem.
Lars har fortfarande inte kommit hem och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Jag har i alla fall startat en maskin med tvätt och så ska jag göra rent i Caspers & Zamiras bur.
Tja, jag får väl se vad jag hittar på, jag kanske slår mig ner framför TV:n för omväxlings skull.

Ha det så bra!




Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0