"Gråt inte över spilld mjölk"

Igår så jobbade jag kvällen, och innan jag skulle åka till jobbet så tänkte jag njuta av en kopp kaffe.
Jag vill ha en liten skvätt mjölk i kaffet..... så jag öppnar kylskåpet och ska greppa mjölkförpckningen, vilket resulterar i att jag välter omkull hela tetran INNE i kylskåpet!
Jippi, mjölk överallt! 
Det finns ett talessätt att man inte ska gråta över spilld mjölk, nä det gjorde jag inte heller, men man kan ju nästan gråta över spilld tid!
På grund av den där förbannade mjölkförpackningen så kom jag försent till jobbet!

Idag har jag haft en betydligt bättre dag!
Jag har varit på föreläsning/diskussionsgrupp på hembygdsgården med docent David Brunt, han har forskat kring boendestöd och är projektledare för boendefrågor vid Socialstyrelsen.
Det var vi ifrån socialpsykiatrin och våra samverkanspartners som träffades angående detta. 
Och det var verkligen en jätteintressant och givande dag, många tankar dök upp i mitt huvud.
Det är bra när man blir "väckt" i vissa frågor. 

Efteråt så for jag hem till Madeleine och matade djuren, och nu är jag 100% säker på att Eija är en kille, så nu får Madeleine bestämma sig för ett nytt namn helt enkelt!

Lars ringde nyss och sa att han är på väg hem, så jag ska väl ta och starta en tvättmaskin nu och så måste jag ta och vattna mina stackars blommor innan de vissnar helt!

Hej så länge!




Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0