Eija eller Eije?

Idag efter jobbet så for jag hem till Madeleine för att titta på Eija (en av nymfungarna efter Casper & Zamira).
Madeleine ringde nämligen igår och tyckte att det såg ut som om Eija också håller på att färga ut!
Så full av förundran for jag iväg..... jag har ju varit sååå säker på att Eija är en tjej så kan det verkligen vara möjligt att hon också håller på att färga ut?
Väl framme så studerade jag henne noga, jodå hon har blivit gulare ovanför, under och på sidorna av näbben.....  men, neej! Jag tycker det är tveksamt om det är en utfärgning, jag tror faktiskt inte det. Zamira är ju också väldigt gul.
Men man vet ju inte alldeles säkert föränn efter ruggningen, då kanske Eija blir en Eije!

Ikväll var det Line Dance, men jag bestämde mig för att stå över den här gången, jag har fortfarande en sån gräslig hosta. Bara jag pratar lite grann så börjar jag att hosta och det är så förbaskat jobbigt, i natt halvsatt jag och sov men inte fasiken hjälpte det! Så man var ju halvdöd när klockan ringde i morse OCH på uruselt humör.......
och inte blev jag på bättre humör av att Lars gnällde över att HAN hade sovit dåligt!
Nämen ursäkta! Jag kanske ska gå ut och lägga mig i baracken!
ha ha, man tål inte mycket när man inte känner sig pigg.  Nåväl, vi kom i alla fall iväg på jobbet och humöret hann vända innan jag hade kommit fram, och när jag väl satt på jobbet och drack mitt morgonkaffe så var mitt dåliga humör som bortblåst!

Nu hoppas jag att jag får en host-fri natt!

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0