Pirr i magen.....

Nu har jag nyss fyllt i en hälsodeklaration tills i morgon.
Jag ska till Hudiksvall och göra en gastroskopiundersökning, då för de ner genom munnen ett styrbart och böjligt instrument som är ca 1 cm i diameter och då kan de kolla matstrupe, magsäck och den övre delen av tolvfingertarmen.
Jag har försökt att tänka så lite som möjligt på den här undersökningen men nu ikväll så pirrar det ordentligt i magen..... det här känns inte alls kul MEN nödvändigt, och det förstår jag ju.
Det jag gruvar mig för är hur de ska lyckas få ner instrumentet UTAN att jag spyr! Jag som knappt kan komma åt med tandborsten långt bak i munnen utan att jag kväljer.
Ett till återkommande problem  jag har är sendrag i tungan, joo det är sant! ha ha, nästan varje gång jag använder tandtråd i höger nederkäke så får jag sendrag under tungan på högra sidan!
Jag har liksom redan skapat mig en "fantasibild" av hur undersökningen kommer att se ut:  jag sitter där och kväljer och spyr, och kväljer och spyr så att tårarna sprutar och när de äntligen får ner instrumentet så kommer sendraget i tungan!  Ser ni bilden framför er?
Jag ska i alla fall få bedövningsspray i svalget och så kan jag om jag vill få avslappnande medel, men då får jag inte köra bil på 24 timmar. Men jag hoppas att jag inte kommer att behöva ta det, jag är ju lite orolig för hur jag kommer att reagera på det också......... kontrollmänniska som jag är!
Jag kanske blir en sån där kul prick - och sen vill man aldrig mer visa sig på det sjukhuset igen, ha ha.
Nä, nu ska jag försöka sluta att oroa mig och intala mig själv att det här kommer att gå hur bra som helst!
Snart ska jag gå och äta för sen måste jag vara fastande.

På återseende gott folk, och "Lycka Till" till mig!




Lämna ett fotspår
Postat av: Emma

Haha ja nog ser ja bilden du beskriver framför mej alltid. du har bra fantasi ;) de kommer gå så bra så lycka till ;)

2009-09-22 @ 23:36:49
URL: http://emmasoderberg.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0