Min lördag och söndag

Igår så var det meningen att vi skulle åka till hembygdsgården, där hade de försäljning av diverse grejer och så var Ljusdals trädgårdsförening där och hade försäljning av plant och så fanns det kolbulle. De hade öppet mellan 11-15.
Sånt där är jättekul att gå på tycker jag, så det hade jag sett fram emot!
I alla fall så kom vi ju i säng ganska sent så jag ställde klockan på ringning så att vi skulle hinna lösa melodikrysset först.
Klockan ringde....... och jag stängde av den!
Jag vaknar av att Lars säger: Va fan, klockan är halv ett!
Jag trodde att Lars hade sett fel på klockan MEN den var 12.30, så här länge har vi väl aldrig sovit!
Jag rusade upp, (varför vet jag inte), vi hade redan missat melodikrysset och det var ju ingen idé att jäkta iväg till hembygdsgården heller.
I alla fall så har jag väldigt lågt blodtryck så när jag rusade upp så där så hålla jag på att tuppa av, som tur var så hann jag sätta mig och få ner huvudet, ja herregud vilken start på dagen!
När Lars hade masat sig upp ur sängen så kände han att han inte var så pigg och så hade han huvudvärk; med andra ord så var han fyllsjuk helt enkelt! Det är ju inte ofta han dricker heller, nästan aldrig för att vara mera exakt!

Jag tog bilen och åkte in på Ljusdal och hämtade Pernilla och Jenny för de skulle komma och sova hos oss.
Pernilla och jag satt uppe länge inatt, drack drinkar och babblade och hade det allmänt trevligt.

Imorse så stack Lars iväg till Sandviken för att titta på en traktor, och jag har varit ute i trädgården och donat. Det känns så skönt för jag fick en hel del gjort och Pernilla var också med och fixade ute och sen så gick hon in och putsade fönstret i gästrummet och satte upp en ny gardin! Det blev så fint. Alltså, gud vad skönt det är när man får hjälp! 

Lars kom hem igen på eftermiddagen....... med en stor klut om vänster pekfinger!
Han kom fram till mig och sa: Du måste hjälpa mig att lägga om det här!
Jag såg att han blödde fortfarande, så jag undrade ju vad han hade gjort.
Han berättade att när han skulle öppna huven på traktorn så satt generatorn så nära att fingret nudda i fläktbladen, som givetvist snurrade för fullt eftersom motorn var igång!
Men va i ........, förra gången så var det snöslungan men då var det ett annat finger!
Som tur är så är man förberedd och har allt förbandsmaterial hemma. 
Vi gick in och jag visste ju inte hur det såg ut under den där kluten......., ja fingertoppen var ju avskalad och nageln kommer han att tappa och för övrigt så var det alldeles blått!
Att åka och sy var ju försent, det hade ju gått några timmar. Pernilla och jag hjälptes åt att göra rent och lägga om fingertoppen.
Jag knäppte ett kort på fingret med mobilen och skickade ett mms till hans bror Olle för att retas, jag fick ett svar omgående som löd: Vem är förvånad? Inte vi i alla fall! ha ha

Ikväll när vi skjutsade hem Pernilla och Jenny så åkte vi och röstade först, så nu är det gjort!
Oj oj, vad jag skriver, det här blev ett långt inlägg!
Men nu ska jag avsluta för jag måste gå och hänga tvätten.

Ha det bra!

 

Lämna ett fotspår

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0