Snö i luften

Idag så har det blåst lite grann, riktigt isiga vindar och sedan så började det att flyga snö.
Efter jobbet så promenerade jag ner till Pernilla och det var inte precis något vidare skönt promenad-väder!
Men jag fick ju frisk luft i alla fall och motion på köpet.
Pernilla går en kurs just nu och tills i morgon så hade hon en hemuppgift att fixa. Så jag skulle hjälpa henne med att göra en bedömning av hennes egenskaper, hur hon nu vågade anlita mig till den uppgiften, ha ha.
Näädå, det gick hur bra som helst, det fanns ett papper med hur många egenskaper som helst på och utav dem så skulle jag välja ut vilka jag tyckte passade in på Pernilla.
Jag kryssade för 64 stycken, och utav dem skulle jag prioritera ca. 10 st.
Hon hade på ett annat papper själv valt ut vad hon tyckte passade in på sig själv, och sedan så ska det jämföras på något vis.
Spännande! Sånt där tycker jag är skitkul! Så jag vill gärna höra fortsättningen på det hela sedan hon varit på kursen i morgon. Jag är dessutom nyfiken på om vi kryssade för lika egenskaper.

Sedan så kom Lars och hämtade mig och så for vi och hämtade Madeleine som hade fått en avi om att få hämta ut paketet hon beställt. Så vi både handlade och hämtade ut paketet.
Sedan så blev det matlagning hos Madeleine igen och så öppnade hon sitt efterlängtade paket, hon hade nämligen beställt en ny matta till vardagsrummet. Så den ligger nu på plats och det vart riktigt fint, det var en väldigt fin grå färg på mattan.

När vi kom hem så kollade jag in i köket förstås..... bilder finns på bilddagboken.
Vi har väl inte gjort något speciellt sedan vi kom hem, vi har i alla fall kollat på "Bonde söker fru", och apropå det så hade Lars träffat på bonden Janne inne på en motoraffär häromdagen så han hade pratat med honom.
Ja det ska bli kul och se om han träffar någon "bondmora".

Nu så ska jag faktiskt gå och lägga mig och läsa tidningen, för det har inte funnits någon tid till det idag!
 


Lämna ett fotspår
Postat av: Pernilla

Försiktig finns med i listan och jag kryssar i den nu.Ha,ha!

Det är ifyllt och klart sen ett tag tillbaka och det är 35 ord som vi har prickat lika.

2009-11-10 @ 09:51:12
URL: http://bearfeather.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Skriv något snällt:

Trackback
RSS 2.0